139 peneroka Felda bangga dapat MB prihatin

Sumber : selangorku.com

HULU SELANGOR, 22 JAN: Keringat 139 peneroka Felda Sungai Tengi Selatan mengusahakan tanah dengan hasil pertanian dan membangunkan kediaman untuk keluarga selama 27 tahun dianggap berbaloi.

Ia susulan peneroka felda itu menerima hak milik tanah masing-masing daripada Kerajaan Negeri yang diserahkan Menteri Besar, Dato’ Seri Mohamed Azmin Ali.

Beberapa peneroka yang ditemui Selangor Kini menganggap pemberian itu sebagai hari bersejarah yang tidak dapat dilupakan.

noraini bera a“Saya sangat bersyukur kerana ini sahajalah tanah yang kami ada untuk meneruskan kehidupan selepas suami meninggal dunia beberapa tahun lalu,” kata ibu tunggal, Noraini Bera @ Arshad, 51, dengan nada sebak.

Abdul Ahmad Aziz, 64, pula mengalirkan air mata kegembiraan dan merasa bertuah kerana rakyat Selangor memiliki Menteri Besar prihatin terhadap masalah rakyat.

“Saya menunggu begitu lama, hari ini hari yang sangat menggembirakan saya. Saya sangat berbangga kerana Selangor ada Menteri Besar prihatin,” katanya.

Sementara itu, Mohamad Mohsin Kassim, 56, pula bersyukur atas kesungguhan Kerajaan Negeri menyelesaikan isu tanah di kawasan itu yang berlarutan sejak sekian lama.

mohsin kassim a“Lama dahulu ada yang berjanji tetapi janji tidak ditepati, tetapi hari ini di bawah Menteri Besar sekarang, barulah dapat hak milik tanah kami.

“Tanah ini kami sudah lama usahakan, sudah 27 tahun kami teroka. Bila hari ini dapat hak milik tentulah terharu sukar nak bayangkan betapa gembiranya.

“Saya seru kepada semua penerima hari ini supaya jagalah tanah ini baik-baik, jangan sampai tergadai kerana inilah tanah yang kita ada dan tidak boleh dapat lagi,” katanya.